Ja e int' bitter

Jag är inte så bra på det här... att uppdatera, längre. För att bli en kändisbloggare ska man uppdatera flera gånger om dagen, har jag läst någonstans. Och jag som ville bli känd och smal, känd och smal!!!!

Jag tänkte skriva ett bittert inlägg om hur synd jag tycker om mig själv. Mest för att andra ska tycka lite synd om mig. Men så läste jag Josefine Hilda Elisabeths blogg och insåg att det bara skulle vara att sprida lite extra negatv energi. Så jag skiter i det. Jag e int' bitter, allt är bara inte som det borde vara. Men när fan är det det egentligen? Lovisa måste inse att det inte finns ett frisk-tillstånd. Det är inte ett tecken på "frisk" att nysa 12 ggr varje morgon och kväll=)

Kan ju passa på att slå ett slag för goda människor, FÖR DE FINNS INTE!!!! Detta är inte menat att låta bittert, bara vetenskapligt tråkigt sant. Människan är inte god. Var funnes spänningen om vi vara menade att vara goda? Jag säger inte att vi är onda, det är inte svart eller vitt....Godhet är ett filosofiskt och religiöst begrepp. Vrid och vänd på det så har du nog tusen olika förklaringar på begreppet. Sluta lägga energi på att utge er för att vara goda. Det blir tillslut genomskinligt, och min pappa är glasmästare=) Istället kan vi väl börja vara ärliga!? Älska mig för den jag är! Då behöver vi inga skeptiska glasmästare...

Det var slut där.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Känner jag dig? Känner vi varandra? Finns jag? Finns du? Finns vi? Du är så mycket djupare än jag visste. Eller är du djup?

2009-01-28 @ 11:59:48
Postat av: Josefine

Man fååår vara bitter ibland. Man är ju bara människa. :) Inget bättre.

2009-01-28 @ 17:02:38
URL: http://josefinehildaelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0