Tänkare - moi

 - Du är en tänkare, sa någon till mig.
 - Ja, jag tänker nog en del, svarade jag.

Denna någon är Sofia K. Vet ni att hon är en vacker människa?!  En vacker kvinna, i allt vad det för med sig. När jag har Sofia i närheten av mig känner jag mig närvarande. Det är inte en självklarhet att man gör det bland vissa människor.
Så, en vacker kvinna för mig har en utstrålning som värmer andra människor. Många människor är snygga och vackra utan att värma andra med sin utstrålning. Jag kallar det instrålning. Allt det vackra lyser bara upp den personen. Sofia har utstrålning! Hon är snygg och vacker och gör på något vis andra vackra som befinner sig nära henne. Antagligen beror det delvis på att hon är så genuint jävla oegoistiskt. Hon tänker alltid på andra i första hand, på allvar. Hon skulle aldrig ha en baktanke med att sätta en annan person i första hand... ens.
  Sofia är inte bara vacker på utsidan. Hennes insida är, om möjligt, ännu vackrare. För att inte babbla in mig, med risk att göra mig oförstådd, så blev det en lista av detta.

  • Hon skulle inte låta någon sätta sig på henne.
  • Hon ser igenom fasader som bara en kvinna kan
  • Hon dömer ingen, om hon inte måste
  • Hon skulle ställa upp för vilken vän som helst i alla lägen
  • Hon är smart som fan!
Ja, det är Sofia i korta drag. Hoppas ni alla har en Sofia i era liv!

Pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0