Ruttet luktar som så

Jag är inspirerad. Folk frågar mig ibland vad jag får min inspiration ifrån. (Fast jag ljög nu. Ingen har någonsin frågat mig det, vad jag minns. Denna line tog jag från en stand up-show med Peter Wahlbeck, som för övrigt inte är särskilt rolig, men denna gång garvade jag brallorna av mig). I vilket fall som helst, om någon hade frågat mig den fågan så hade jag svarat att den kommer drån Dig. Och Dig. Och Dig. Från vardagen. Idag kommer inspirationen från GP och helgens bravader.

I GP kunde man idag läsa om tio-åriga Engla som nu hittats mördad efter att 42-åringen erkänt mordet och pekat ut platsen där han begravt flickan. Man kunde också läsa om hans erkännande av mordet på Pernilla, 2000 i Falun, tidigare domar som våldtäkt av 16-åringar, blottande och så vidare. Stackars karl säger jag bara. Han har karma som en potta. Kul lilla gubben, att du kommer bli en potta i nästa liv och lukta sunk. Lukta lika illa som du fått så många kvinnor och barn att känna sig. Hur kan en brottsling som denna få gå fri och fortsätta sin jakt på utsatta varelser? Var i systemet falerar det? Jag blir arg. Jättearg och jätteledsen.

Ikväll kl 21 ska alla tända ett ljus i sitt fönster och tänka på Engla. Jag kommer göra det och jag förväntar mig att alla bloggläsare sprider detta vidare.

Kärlek till Englas mamma
/Lovan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0